Hakan Öge

Liste
Tarih : 22.8.2009 Yer : Korint
Koordinat : K 37˚ 57,122’ D 022˚ 57,579’

Ayın 18'inde, sabahın 4:00'ünde Taormina'dan yola çıkarak İon denizine açıldık. Teknenin süratli olmasına güvendiğimden bu geçişi 36 saatte yapmayı planlamıştım. Şartlar tam düşündüğüm gibiydi. Messina'yı geçene kadar rüzgâr deli gibi esti, sonra tamamen durdu. Tüm gün motorla yol aldıktan sonra çıkan rüzgârı değerlendirerek Yunanistan sahillerine kadar yelkenle geldik. Hava kararmadan İthaki Adası'na K 38˚ 22,066', D 020˚ 43,125' ulaşmayı başardık.

Bu şirin Yunan adasında biraz soluklandıktan sonra vakit kaybetmeden Korint Kanalı'na yöneldik. Rüzgârsız başlayan seyir ilerledikçe tatsızlaşmaya başladı. Tam kafadan hafif hafif esmeye başlayan rüzgâr gün ortasında 30 deniz miline ulaşmıştı. Rüzgâra karşı motora kuvvet gitmeye çalıştığımızdan motor hararet yaptı. Neyse ki güzel bir koyun hemen girişindeydik. Yelken, motor koya girmeyi başararak (K 30˚ 20,822', D 022˚ 09,242') akşamı oldukça sakin geçirdik. Ertesi sabah, erken saatlerde tekrar yola koyulduk.Fazla zorlamamamıza rağmen motor tekrar hararet yaptı. Sanırım Türkiye'ye varana kadar motoru çok az kullanmamız, kullansak bile düşük devirlerde çalıştırmamız gerekecek.

Korint'e vardığımızda hava kararmak üzereydi. Kanalı geçmeyi bir sonraki güne bırakmaya karar vererek kanalın hemen yanında bulunan yat limanına (K 37˚ 56,493', D 022˚ 56,149') girerek geceyi burada geçirdik. 22'si sabahı saat 9:00'da kanalı geçmeye başlamıştık. Toplam 3.2 mil uzunluğundaki kanalı yarım saatte arkamızda bırakarak Ege'ye ulaştık.

Artık Türkiye'ye oldukça yakınız. Fakat Ege'de Ağustos ayı çok sert geçer. Rüzgar sürekli olarak kuzey yönlerinden fırtına kuvvetinde eser durur. Artık, havayı dikkatle kollayarak, adadan adaya atlaya atlaya bu sert denizi geçmeye çalışacağız.

Bize Yazın Değerlendir E-posta olarak gönder

© Bu site, Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş. tarafından T.C. yasalarına uygun olarak yayınlanmaktadır.
Sitenin isim ve yayın hakları Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.'ye aittir. Sitede yayınlanan yazı, fotoğraf, harita, illüstrasyon ve konuların her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilerek dahi alıntı yapılamaz.