Hakan Öge

Liste
Tarih : 26.8.2009 Yer : Bodrum, Turgutreis
Koordinat :

Kythnos'ta bir gün boyunca havanın yumuşamasını beklemek zorunda kaldık. Beklerken de boş durmadık elbette. Bir motosiklet kiralayarak adada ufak bir attık. Ada diğer Ege adaları gibi çok kurak, ortalık bir çölü andırıyor, fakat yerleşim yerleri birbirinden güzel ve çok bakımlı. Bu adaların ünü minik köylerinin, şehirlerinin güzelliğinden kaynaklanıyor sanırım. Evler bembeyaz boyanmış, kapılar, pencereler genellikle mavi. Yerlere genellikle çiçek motifleri yapıyorlar.

Ada çok güzeldi, ama tekneyi bağladığımız liman bir süre sonra tatsızlaşmaya başladı. İçeri giren ölü dalgalarla tekne deli gibi yalpalamaya başlayınca burayı bir an önce terk etmeye karar verdik. Rüzgârın biraz hafiflemesini fırsat bilip sabah erkenden halatları çözerek kendimizi tekrar Ege'nin hırçın sularına bıraktık. Ege'de rüzgâr sert esiyor, ama etrafta o kadar çok ada var ki dalgalar fazla büyüyemiyor. Teknenin sahibi Oğuz'u biraz korkuttularsa da, bu dalgaların oldukça zararsız olduklarını, bunlardan çok daha büyüklerinde bile seyir yapılabileceğini bildiğimden fazla önemsemedim doğrusu. Sonuçta, sürekli seyir yaparak 95 deniz milini dümen suyunda bıraktık ve akşam üstü saat 19:30'da Amargos adasına ulaştık (K 36˚ 54,133' D 025˚ 58,540'). Bu adada kaybedecek vaktimiz yoktu. Sabahın ilk ışıklarıyla tekrar yelkenleri basarak rotayı Bodrum'a çevirdik. Rüzgâr bu sefer kolayımızaydı. Kıç omuzluktan gelen rüzgarla çok rahat ve süratli bir seyirle saat 18:30'da Bodrum Turgutreis marinaya ulaştık.

Böylelikle bir seyahat daha bitmiş oluyor. Roma'dan Bodrum'a yaklaşık 900 deniz mili yol almışız ve 14 gün sürmüş. Mesafe olarak 3 yıl, 40.000 deniz mili süren bir dünya turuyla karşılaştırılamaz, ama Akdeniz'de görmeye değecek inanılmaz güzel yerler olduğunu tekrar fark etmek açısından enteresan bir gezi oldu. 2 senedir denizlerden uzak kalmış olmanın acısını da çıkarmış olduk. Denizi epey özlemişiz, sanırım kendimize bir tekne edinmenin yollarını aramaya başlayacağız artık...

Bize Yazın Değerlendir E-posta olarak gönder

© Bu site, Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş. tarafından T.C. yasalarına uygun olarak yayınlanmaktadır.
Sitenin isim ve yayın hakları Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.'ye aittir. Sitede yayınlanan yazı, fotoğraf, harita, illüstrasyon ve konuların her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilerek dahi alıntı yapılamaz.